До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського

Рисунок2

“ШКОЛА – НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ.

УСІ ДІТИ НЕ МОЖУТЬ МАТИ ОДНАКОВІ ЗДІБНОСТІ.

І НАЙВАЖЛИВІШЕ ЗАВДАННЯ ШКОЛИ – ВИХОВАННЯ ЗДІБНОСТЕЙ”

В.О.Сухомлинський

ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО – НАШЕ ВСЕНАРОДНЕ БАГАТСТВО. КОЖНЕ ПОКОЛІННЯ ПЕДАГОГІВ ЗВЕРТАЄТЬСЯ ДО НЕЇ ЯК ДО НЕВИЧЕРПНОГО ДЖЕРЕЛА ДОСВІДУ ТА НАТХНЕННЯ, ВОНА ВТІЛЮЄ В СОБІ ПЕРЕВІРЕНІ ПРАКТИКОЮ ПЕДАГОГІЧНІ ІДЕЇ, ЗНАХІДКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ, ЩО НЕ ВТРАЧАЮТЬ АКТУАЛЬНОСТІ Й СЬОГОДНІ.

Запрошуємо педагогів району до участі у Х Міжнародній науково-практичній конференції та XХV Всеукраїнських педагогічних читаннях «Творча спадщина Василя Сухомлинського у вітчизняному та міжнародному вимірах».

Конференція та читання відбудуться 4–5 жовтня 2018 року на базі Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький).

Місце та роль педагогічної спадщини В.Сухомлинського в системі фізичного виховання учнів  Нової української школи

 

В. О. СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ І ЗДОРОВ’Я УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 

ПО СТОРІНКАХ БІОГРАФІЇ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 р. у родині незаможних селян.
Його батько, Олександр Омелянович, був теслею, працював у поміщицьких економіях та заможних селянських господарствах, робив музичні інструменти.

Мати — Оксана Юдівна, працювала в колгоспі, займалася домашнім господарством, а зимовими вечорами розповідала казки.

У сім’ї, крім Василя було ще троє дітей – Іван, Сергій та Меланія. Всі вони стали педагогами. 

Василь Сухомлинський закінчив семирічну школу в рідному селі Василівка. У 1933 році вступив до Кременчуцького медичного технікуму, але незабаром пішов звідти, вступив на робітфак, достроково закінчив його і був прийнятий до Полтавського педагогічного інституту. Проте через хворобу в 1935 р. змушений був перервати навчання в інституті.

У сімнадцять років розпочав педагогічну діяльність. У 1935—1938 рр. працював учителем української мови і літератури у Василівській та Зибківській семирічних школах Онуфріївського району.

У 1936 р. Сухомлинський вступив на заочний відділ Полтавського педагогічного інституту, де спершу здобув кваліфікацію учителя української мови і літератури неповної середньої школи, а згодом — і викладача цих же предметів середньої школи.

У 1941 році, під час Другої світової війни, добровольцем йде на фронт. У січні 1942 року молодший політрук Сухомлинський був важко поранений, захищаючи Москву у битві під Ржевом. Осколок снаряду залишився в його грудях назавжди. Після довгого лікування у шпиталі селища Ува, що в Удмуртії, він просився на фронт, проте комісія не могла визнати його навіть умовно здоровим для військової служби.

У червні 1942 року його призначили директором сільської середньої школи, де він пропрацював до березня 1944 року. 9 лютого 1943 року подав заяву про вступ до ВКП(б).

Як тільки рідні місця були звільнені, він повернувся на Батьківщину і став завідувачем районного відділу народної освіти. Проте вже в 1947 році Сухомлинський просився назад до школи.

В 1948 році Васи́ль Олекса́ндрович стає директором Павлиської середньої школи і беззмінно працює протягом 23 років до кінця своїх днів. Звичайну сільську школу він перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості. Ці 23 роки стали найпліднішим періодом його науково — практичної та літературно — публіцистичної діяльності.

Для молодших школярів Васи́ль Олекса́ндрович написав майже 1500 мініатюр-казок. Він був великим письменником і великим педагогом. Міжнародна організація з питань освіти науки і культури ЮНЕСКО оголосила 1998 рік — роком В.О.Сухомлинського.
Людина, — стверджував великий педагог, — народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.

Помер Василь Олександрович 2 вересня 1970 року. Похований він недалеко від школи, де працював.

 

Участь в обласному педагогічному марафоні “Штрихи до портрета В.Сухомлинського

25 квітня 2018 року на базі Знам’янського центру дитячої та юнацької творчості, навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» відбулася шоста творча локація обласного педагогічного марафону «Штрихи до портрета Василя Сухомлинського».

Педагоги Кіровоградського, Олександрівського, Знам’янського районів та міста Знам’янки зібрались на фестиваль педагогічних ідей та знахідок з проблеми «Педагог як співавтор освітнього та духовного простору дитини».
Учасників педагогічного марафону привітали Міцай Юлія Віталіївна, завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук; Половенко Олена Вікторівна, завідувач навчально-методичного центру освітнього  менеджменту та координації діяльності методичних служб КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», Сидоренко Віта Григорівна, начальник відділу освіти, молоді та спорту Знам’янської райдержадміністрації  та Грінчак Олена Анатоліївна, перший заступник голови Знам’янської районної державної адміністрації.

 Упродовж педагогічного марафону працювало п’ять секцій:

  • Секція  № 1. Творча лабораторія – «Вчитель – Дитина – духовність – народознавство- казка»;
  • Cекція  № 2. Творча майстерня – «Творчий вчитель – обдарований учень». Роль вчителя у процесі становлення особистості учня крізь призму педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського;
  • Cекція  № 3 – «Майстер-клас» –   «Роль педагога-краєзнавця у формуванні ціннісних орієнтацій учнів»;
  • Cекція  № 4. Творча лабораторія  «Управлінський аспект» – «Творча спадщина Василя Сухомлинського у діалозі з актуальними аспектами сучасної школи» (презентація творчих напрацювань закладів освіти з впровадження педагогічних ідей Василя Сухомлинського);
  • Cекція 5. Майстер-клас. «Педагог-майстер у творчому самовираженні вихованців у закладі позашкільної освіти».

Делегація ОНЗ «Суботцівська ЗШ І-ІІІ ступенів» взяла активну участь у фестивалі педагогічних ідей.

Під час педагогічного марафону педколектив школи на високому рівні презентував свої творчі напрацювання та власний досвід роботи з впровадження ідей Василя Сухомлинського.

На секційних засіданнях виступили директор ОНЗ Савлук А.Г. і заступник директора з НВР Дар’єва А.М., вчитель початкових класів Н.Г.Смірнова. В роботі секцій взяли активну участь заступник директора з ВР О.Є.Пічкуренко,вчитель історії С.А.Григоровська,вчитель початкових класів Л.А.Лінчевська.

Справжньою окрасою фестивалю стали виступи дитячих художніх колективів: хореографічного гурту «Едельвейс» Знам’янського районного центру дитячої та юнацької творчості (керівник Т.Ігнатьєва) (ОНЗ «Суботцівська ЗШ І-ІІІ ступенів»), Невмержицької Софії – вихованки Знам’янської районної музичної школи (керівник  І.Туренко),  вокального гуртка Знам’янського районного центру дитячої та юнацької творчості  (керівник Т.Матусенко),колективів міського ЦДЮТ.

Підводячи підсумки марафону, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради Грекова Людмила Анатоліївна зазначила, що нова українська школа вимагає сучасного вчителя: активного, комунікабельного, динамічного, працездатного, вольового, впевненого у собі, толерантного, високо компетентного. Актуальною і значущою для сучасного вчителя є спадщина великого педагога, гуманіста, знавця дитячих і учительських сердець, практика, який досконало володів ідеями ефективної організації освітнього процесу, Василя Олександровича Сухомлинського.

Учасники фестивалю, як і всі педагоги району, сповнені світлої надії, що педагогічні ідеї великого вчителя будуть жити, розвиватись, знаходити своє втілення в практиці роботи Нової української школи, школи майбутнього.