Олімпіада з інформаційних технологій

Результати ІІ (районного) етапу

 Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2017/2018 н. р.

Всього взяли участь – 22  учні  8-11 класів

8 клас – 7 учнів

9 клас – 6 учнів

10 клас – 5 учнів

11 клас  – 4 учнів

Посіли  призові місця :

8 клас

Місця П  І Навчальний заклад Вчитель
ІІ Нікітін Віталій

 

Філія “Дмитрівська ЗШ  І-ІІІ ступенів “ Саприга А.М.
ІІІ Колоусова Валерія ОНЗ “Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка” Саприга Є.Є.

9 клас

Місця П  І Навчальний заклад Вчитель
ІІ  Філоненко Сергій Філія “Богданівська  ЗШ  І-ІІІ ступенів” Тарасюк О.В..
ІІІ Коломієць Ольга ОНЗ “Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені І.Г.Ткаченка” Тарасюк Н.В..

10 клас

Місця П  І Навчальний заклад Вчитель
ІІ  Цимбал Ян ОНЗ “Суботцівська  ЗШ  І-ІІІ ступенів” Борець Л.С.
ІІІ Григор’єв Марк ОНЗ ” Петрівський НВК” Шульга Л.Л.

11 клас

Місця П  І Навчальний заклад Вчитель
ІІ Салаванюк Інна ОНЗ “Дмитрівська ЗШ  І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка “ Саприга  Є.Є.
ІІІ Ткаченко Артем ОНЗ “Суботцівська ЗШ І-ІІІ ступенів” Борець Л.С..

Вітаємо переможців!

Рівень А(високий)
Уважне вивчення умов і допоміжних матеріалів завдання – половина успіху
10 грудня – День прав людини. До поняття «Права людини» людство прийшло не відразу. Вперше про права особистості заговорили французькі просвітителі Вольтер і Жан Жак Руссо. Пройшло ще майже два сторіччя, перш ніж людство дозріло до поняття і прийняття загального кодексу прав людини (10 грудня 1948 року Організація Об’єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людин) і ще понад півсторічча для усвідомлення прав людей з інвалідністю (13 грудня 2006 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію ООН про права інвалідів).
Кожному з нас варто навчатись бачити один в одному людину, перш за все людину, а не інвалідний візок, темні окуляри чи протез… Інклюзивний простір – це інтерес кожного, незалежно від стану здоров’я та способу життя. Щорічно 3 грудня світова спільнота відзначає Міжнародний День людей з інвалідністю. Мета – привернення уваги до прав людей з інвалідністю, усвідомлення широким загалом актуальності цього питання.
Учаснику олімпіади пропонується змоделювати елементи інклюзивного простору, для чого необхідно виконати запропоновані задачі виключно засобами MS OFFICE, відповідно до умов задач та файлів-інструкцій. Використання VBA ЗАБОРОНЕНО!

Умова задачі «Збільшувальне скло»
(Завдання виконується виключно засобами MS Word.
Результат роботи учасника зберегти у файл Збільшувальне_скло.docx)
Око людини природно сприймає інформацію не в прямокутному полі, та не однорідною за якістю зображення у різних областях огляду, а вивчення складного тексту (давнього, складного за конфігурацією символів тощо) вимагає концентрації зору. Тому пропонуємо Вам розробити спеціальний програмний засіб для детального ознайомлення та вивчення окремих фрагментів текстів. Однією з його функцій є виділення фрагменту тексту у вікні вибраної геометричної форми.
Учасник олімпіади за зразком (Збільшувальне скло.mp4) повинен, виключно засобами MS Word, розробити модель інструмента «збільшувальне скло», яке може виділяти будь-який круглий фрагмент тексту без збільшення та переміщатись за допомогою вказівника «миші» до будь-якого фрагменту тексту на екранній сторінці. При цьому необхідно зовні на відстані від цього кола залишити текст, який не увійшов до кола. Текст зовні кола та текст усередині кола повинен по горизонталі складати відповідні рядки тексту (Збільшувальне скло.mp4).

Умова задачі «EZ-ACCESS»
(Завдання виконується виключно засобами MS Power Point
Результат роботи учасника зберегти у файл EZ-ACCESS.pptx)
Кохана людина або друг сім’ї з обмеженою мобільністю. Переконайтеся що ваш будинок відкритий для всіх, незалежно від рівня мобільності. Компанія EZ-ACCESS пропонує рішення, що зробить ваш будинок доступним для кожного.

Учаснику пропонується засобами PowerPoint створити анімований рекламний ролик для компанії EZ-ACCESS відповідно до наданого зразка (файл EZ-ACCESS.mp4).
Усі необхідні матеріали знаходяться в папці «PowerPoint».

Умова задачі «Кінотеатр»
(Завдання виконується виключно засобами MS Excel.
Результат роботи учасника зберегти у файл Фінансування.xlsx)
У комфортній залі на 400 місць протягом трьох днів проходитиме перегляд фільмів та мультфільмів з субтитками та тифлокоментуванням. Вартість квитка для дітей до 14 років — 40 гривень, для школярів старше 14 років і дорослих —60 гривень. Квитки на місця перших 5 рядів зали, які оснащені навушниками для тифлокоментування оплатили спонсори (50 гривень — 1 місце).
Комп’ютер у касі оснащений двома моніторами, один із яких використовується касиром, а на другому, купуючи квиток, можна переглянути наявність вільних місць. Касир має право продавати квитки тільки на вільні місця, у тому числі на місця оплачені спонсорами. В останньому випадку в схемі даних на екрані відображаються вільними тільки ті місця, запрошення на які не були передані адресатам, або запрошені заздалегідь попередили про неможливість відвідування ними кіноперегляду. Вартість квитків на ці місця така ж, як і на звичайні, однак, виручені гроші можуть бути спрямовані винятково на благодійні цілі.
У файлі Макет.doc організатори святкової програми передали макет плану зали, на якому місця вартістю 40 гривень позначені зеленим кольором, вартістю 60 гривень — синім, вільні місця — білим.
Необхідно в MS EXCEL на аркушах 01 грудня 2017 року, 02 грудня 2017 року, 03 грудня 2017 року створити макет зали, дотримуючись даних з файлу Макет.doc. При цьому після продажу квитка або видачі запрошення колір місця повинний відповідати категорії квитка (1 — дитячий, 2 — дорослий, 3 — запрошення). Вільні місця мають білий колір і автоматично повинні ставати білими при анулюванні квитка або запрошення, а в спонсорській зоні місця, оплачені через касу стають автоматично червоними.
На кожному аркуші поруч з макетом зали необхідно сформувати звіт для спонсорів, на аркуші Звіт СПОНСОРСЬКІ МІСЦЯ створити таблицю підсумкових даних відпові згідно зразка (Фінансування.mp4).

Умова задачі «Голбол»
(Завдання виконується виключно засобами MS Access
Результат роботи учасника зберегти у файл Голбол.accdb) Особи з серйозними вадами зору беруть участь тільки в двох командних іграх — голбол та «футбол 5х5».
Голбол (англ. goalball) — спортивна гра, в якій команда з трьох гравців повинна закинути м’яч з вбудованим дзвоником у ворота суперника. Голбол був створений в 1946 році з метою допомогти реабілітації ветеранів Другої світової війни з інвалідідністю по зору. Входить в програму Паралімпійських ігор.
Учаснику пропонується засобами MS Access створити базу даних для збереження результатів ігор та пошуку потрібної інформації з турніру по голболу, користуючись наданою інструкцією (файл Інструкція.docx).

УВАГА!!!
У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника. Заборонено вставляти у файли-розв’язки зображення з файлів-зразків чи з файлів-інструкцій.
Перевірка розв’язку учасника передбачає зміну вхідних даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними.
Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розв’язки під підпис члену журі.
Під час олімпіади учасник має право задавати питання виключно у письмовому вигляді. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було а відповісти однозначно ТАК чи НІ.
У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.
В роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з файлами-роз’язками участника)
Роз’вязок олімпіадного завдання вважається зданим тільки після перевірки членом журі в присутності учасника олімпіади наявності його файлів-рішень та підпису учасником у протоколі прийому робіт (підпис учасника ставиться після відмітки про наявність файлів-розв’язків кожної задачі.

Рівень Б(середній)

Умова задачі «Збільшувальне скло»
(Завдання виконується виключно засобами MS Word.
Результат роботи учасника зберегти у файл Збільшувальне_скло.docx)
Око людини природно сприймає інформацію не в прямокутному полі, та не однорідною за якістю зображення у різних областях огляду, а вивчення складного тексту (давнього, складного за конфігурацією символів тощо) вимагає концентрації зору. Тому пропонуємо Вам розробити спеціальний програмний засіб для детального ознайомлення та вивчення окремих фрагментів текстів. Однією з його функцій є виділення фрагменту тексту у вікні вибраної геометричної форми.
Учасник олімпіади за зразком (Збільшувальне скло.mp4) повинен, виключно засобами MS Word, розробити модель інструмента «збільшувальне скло», яке може виділяти будь-який круглий фрагмент тексту без збільшення та переміщатись за допомогою вказівника «миші» до будь-якого фрагменту тексту на екранній сторінці. При цьому необхідно зовні на відстані від цього кола залишити текст, який не увійшов до кола. Текст зовні кола та текст усередині кола повинен по горизонталі складати відповідні рядки тексту (Збільшувальне скло.mp4).

Умова задачі «Лінза»
(Завдання виконується виключно засобами MS Power Point
Результат роботи учасника зберегти у файл Лінза.pptx)
Одну з вад зору називають далекозорістю: щоб розглянути близькі предмети, далекозорі люди намагаються відсунути їх подалі. Однією з причин далекозорості є зменшення пружності кришталика: він утрачає здатність збільшувати свою оптичну силу настільки, щоб сфокусувати на сітківці зображення близько розташованих предметів.
Лінза створює уявне пряме збільшене зображення предмета, якщо він перебуває від лінзи на відстані, меншій від фокусної. Подивіться крізь збиральну лінзу на предмет, розташований ближче від її фокуса, і ви побачите збільшене пряме зображення предмета.
Лупа – збиральна лінза для розглядання дрібних деталей.
Учаснику пропонується засобами MS Power Point зімітувати роботу збиральної лінзи (лу́пи) відповідно до поданого зразка (файл Лінза.mp4).

Умова задачі «Книги»
(Завдання виконується виключно засобами MS Excel.
Результат роботи учасника зберегти у файл Книги.xlsx)
Останнім часом з’являється все більше перекладів, а відтак і творів українських письменників в яких так чи інакше піднімається питання інклюзивності.
Засобами табличного редактора створіть елемент каталогу Інтернет-книгарні, а саме створіть випадний список з найменуваннями книжок, при виборі з якого поруч відображатиметься товар у вигляді фотографії відповідно до поданого зразка (файл Книги.mp4).

Умова задачі «Голбол»
(Завдання виконується виключно засобами MS Access
Результат роботи учасника зберегти у файл Голбол.accdb)

Особи з серйозними вадами зору беруть участь тільки в двох командних іграх — голбол та «футбол 5х5».
Голбол (англ. goalball) — спортивна гра, в якій команда з трьох гравців повинна закинути м’яч з вбудованим дзвоником у ворота суперника. Голбол був створений в 1946 році з метою допомогти реабілітації ветеранів Другої світової війни з інвалідідністю по зору. Входить в програму Паралімпійських ігор.
Учаснику пропонується засобами MS Access створити базу даних для збереження результатів ігор та пошуку потрібної інформації з турніру по голболу, користуючись наданою інструкцією (файл Інструкція.docx).

УВАГА!!!
У розв’язку завдання дозволяється використовувати тільки файли з початковими даними, які розміщено у каталозі Для учасника. Заборонено вставляти у файли-розв’язки зображення з файлів-зразків чи з файлів-інструкцій.
Перевірка розв’язку учасника передбачає зміну вхідних даних та перевірку результату обчислень зі зміненими даними.
Всі завдання необхідно виконати за 4 години та передати файли-розв’язки під підпис члену журі.
Під час олімпіади учасник має право задавати питання виключно у письмовому вигляді. Питання повинно бути сформулюване таким чином, щоб на нього можна було а відповісти однозначно ТАК чи НІ.
У випадку, якщо одна з цих відповідей може стати підказкою або відповідь міститься у тексті завдання учасник отримує відповідь БЕЗ КОМЕНТАРІВ.
В роботі залишати відомості, які ідентифікують особу учасника ЗАБОРОНЕНО!!! (за виключенням назви каталогу з файлами-роз’язками участника)
Роз’вязок олімпіадного завдання вважається зданим тільки після перевірки членом журі в присутності учасника олімпіади наявності його файлів-рішень та підпису учасником у протоколі прийому робіт (підпис учасника ставиться після відмітки про наявність файлів-розв’язків кожної задачі.

Бажаємо успіху!

Критерії оцінювання роботи: EZ-ACCESS.

№ з/п Параметр, що оцінюється Бали
Наявність об’єктів та анімація появи до них відповідно поданого зразка (допускається незначна зміна форми та кольору)
1. Небо 1
2. Хмари 1
3. Дерева 1
4. Будинок 1
5. Тераса 1
6. Пандус 1
7. Вітряк 1
8. Автомобіль 1
9. Люди 1
10. Інвалідний візок 1
11. Місяць 1
12. Зорі 1
Наявність та коректна робота анімації
13. Обертання вітряка симетрично відносно свого центру 7
14. Зміна нахилу візка при підйомі по пандусу 7
15. Анімація ходьби людини 15
16. Відкриття та закриття дверей будинка 3
17. Вмикання світла в будинку 3
Додатково
18. Змінено колір автомобіля 1
19. Послідовність відтворення анімації відповідно поданого зразка 2
Разом: 50

Критерії оцінювання роботи: Голбол.

№ з/п Параметр, що оцінюється Бали (А)
1. Створена та коректно працює форма для додавання результатів ігор 15
2. Створений запит який визначає кількість м’ячів забитих обраною командою 15
3. Створений запит який відображає всі матчі які закінчилися нічєю 15
4. Створений запит який відображає кількість очок обраної команди в матчі з Україною 15
5. Створений запит який відображає склад учасників обраної команди 15
Разом: 75

Наведено критерії для рівня А, для рівня Б критерії скорочуємо відповідно до завдання.

Критерії оцінювання роботи: Збільшувальне скло.

  Параметр Кількість балів
1. Форма кола 1
2. Діаметр кола близько 8 см 1
3. Внутрішня область блакитного кольору напівпрозора 1
4. Подвійний контур 1
5. Внутрішній контур – тонкий синій, зовнішній контур – товстий сірий чіткий 1
6. Виділено круглу область тексту, відділену від сусідніх символів невеликою відстанню 5
7. Зовні на відстані від кола залишився текст, який не увійшов до кола 5
8. Текст зовні кола та текст усередині кола по горизонталі складає відповідні рядки тексту 5
9. Модель може переміщатись за допомогою вказівника «миші» виділяючи відповидний блок тексту 5
 Разом: 25

Критерії оцінювання роботи:Книга.

Параметри рцінювання Максимальна кількість балів
Загальний дизайн 3
Створення випадних списків 4
Відображення малюнка за вибором зі списку 5+4х3=17
Робота з аркушами 2
Додаткові бали журі 4
Всього 30

Критерії оцінювання роботи: Лінза.

  Параметр Кількість балів
1. Форма кола 1
2. Потрійний контур 3
3. Відтворення руху (3 позиції) 6
4. Відповідність анімації «збільшення» зразкові 10
 Разом: 20

Критерії оцінювання: Фінансування.

Параметри оцінювання

Максимальне число балів

Створення таблиці 5
Робота з аркушами 10
Робота з макетом зали 10
Консолідація даних 10
Звіт СПОНСОРСЬКІ МІСЦЯ 15
Додаткові бали журі 10
РАЗОМ 60