Нова українська школа

   Про проведення тренінгу з метою підготовки тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти Кіровоградської області, які навчатимуть учнів 1-х класів у 2018/2019 навчальному році

  Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.01.2018 р. №34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» розпочато підготовку тренерів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти Кіровоградської області, які навчатимуть учнів 1-х класів відповідно Концепції «Нова українська школа».

Навчальний тренінг проводився 30.01-01.02.2018 (теоретична частина) на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»), 14-15.02.2018 (практична частина) на базі комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання №25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області, що входить у 100 шкіл України, які пілотують новий Державний стандарт в рамках Всеукраїнського експерименту.

Учасниками тренінгу стали 75 осіб з усіх куточків нашої області. Серед них були і представники освіти Знам’янського району: Матущак Світлана Леонідівна – заступник директора з навчально-виховної роботи ОНЗ «Петрівський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Знам’янської районної ради Кіровоградської області та вчитель початкових класів ОНЗ «Богданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені І. Г. Ткаченка» Знам’янської районної ради Кіровоградської області Іванова Ксенія Олексіївна. Вони отримали право на підготовку педагогічних працівників закладів освіти району, які навчатимуть учнів 1-х класів відповідно до концептуальних засад Нової української школи.

На тренінгу розглядалися такі питання (теоретична частина):

  • Проект Державного стандарту початкової освіти. Теоретичні засади Нової української школи.
  • Особливості організації освітнього середовища.
  • Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках в початковій школі: спільне, відмінне, особливості реалізації.
  • Інтеграція: тематичний та діяльнісний підходи.
  • Особливості проведення ранкових зустрічей.
  • Проект Державного стандарту початкової освіти. Модельна навчальна програма (1 клас).
  • Організаційно-методична структура планування на місяць, тиждень, день. Особливості розробки навчального заняття.
  • Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
  • Робота в команді.
  • Робота з батьками.

Під час практичної частини тренінгу заступник директора з навчально-виховної роботи закладу Левшун Ада Миколаївна презентувала роботу початкової школи «Нова українська школа – шлях до сучасної освіти». А далі учасники тренінгу об’єднались у групи і послідовно відвідали чотири локації, де ознайомились із досвідом організації та взяли практичну участь у виконанні різноманітних завдань:

  1. Практикум «Реалізація діяльнісного підходу на уроках математики» (Прокопенко Галина Миколаївна – вчитель початкових класів, класний керівник пілотного 1-Г класу)
  2. Практикум «Ранкові зустрічі як засіб формування креативної особистості» (Журавльова Людмила Миколаївна – вчитель початкових класів, класний керівник пілотного 1-А класу)
  3. Тренінгове заняття «Використання інтегрально-розвивальних м’ячів» (Яблонська Аліна Володимирівна – вихователь ГПД пілотного 1-А класу)
  4. Калейдоскоп «Ігрові технології навчання» (Варданян Аеліта Хачатурівна, вчитель початкових класів, вихователь ГПД; Ратушняк Тетяна Вікторівна – вчитель початкових класів, вихователь ГПД; Торжинська Сніжана Вікторівна – вихователь ГПД пілотного 1-Г класу)

Це було справжнє свято досвіду! Тренери отримали багато цікавої і корисної інформації,  яку радо донесуть до зацікавленої освітянської спільноти району.